روش های کاهش هزینه ساختمان سازی کدامند؟ 0494849

عوامل هزینه ساز در پروژه های ساختمانی
یک سری از فاکتورها در ساختمان سازی باعث افزایش هزینه ها می شوند و روند موفقیت پروژه را بر هم می زنند. برای کاهش هزینه ساختمان; ابتدا باید با عوامل هزینه ساز آشنا بود; تا با مدیریت آن ها; به نتیجه دلخواه و موفقیت رسید. در ادامه عوامل هزینه ساز در ساختمان سازی را به اختصار نام می بریم.

صرفه جویی نامتعارف در طراحی نقشه های پروژه
استفاده از تجهیزات نامناسب کارگاهی
استفاده از مصالح و مواد با کیفیت پایین
ضعف در ساختار سازمانی پروژه
نداشتن برنامه ریزی برای حمل و نقل مصالح و تجهیزات
نداشتن سیستم سالم و اصولی انبارداری و تامین مصالح ساختمانی به موقع
استفاده از تجهیزات فرسوده
نداشتن تیم خبره و با مهارت
صرفه جویی های نامتعارف در هزینه های نظارت
ضعف طراحی و ضعف پیمانکاری
ایجاد تغییرات زیاد در پروژه
عدم اجرای پروژه در زمان تعیین شده
خطاهای مدیریتی و ضعف مدیریت سایت
برآورد اشتباه در هزینه و زمان
وجود خطاهای زیاد در طراحی پروژه
با مدیریت موارد گفته شده به راحتی می توان به نتیجه دلخواه، کاهش هزینه ساختمان سازی رسید.

روش های کاهش هزینه ساختمان سازی کدامند؟
980498

مدیریت صحیح پروژه جهت کاهش هزینه ساختمان سازی:
برای ساخت ساز و پروژه های ساختمانی بر اساس حجم پروژه می توانید مدیر حرفه ای استخدام کنید. داشتن مدیر حرفه ای کمک می کند تا از طراحی پروژه تا تهیه مصالح مناسب و انجام فرایند ساخت، طبق برنامه ریزی پیش بروید. مدیریت صحیح در پروژه کمک می کند تا از هزینه های اضافی جلوگیری شود و هزینه ساخت و ساز کاهش پیدا کند.

 

استفاده از محصولات فناور در کاهش هزینه های ساخت و ساز:
استفاده از محصولات فناوری مانند مصالح ساختمانی جدید و پیش ساخته; علاوه بر بالابردن سرعت ساخت و ساز و استفاده راحت از آن ها; باعث کاهش هزینه ساختمان سازی می شود. همچنین استفاده از محصولات فناور باعث افزایش اعتبار و ارزش ساختمان می شود. این محصولات علاوه بر قیمت مناسب، کیفیت و مقاومت خوبی دارند و استفاده از آن ها در ساخت و ساز مقرون به صرفه است.

 

طراحی ساده پلان سازه در کاهش هزینه ساختمان سازی:
یکی دیگر از راهکارهای مفید کاهش هزینه در ساخت و ساز، طراحی پلان به صورت ساده و با کمترین جزئیات است. اگر تلفیق قسمت های مختلف و چینش فضای سازه در طراحی داخلی به صورت مدرن باشد، در کاهش هزینه ساختمان سازی تاثیر بسیاری دارد.

 

استفاده از ساختمان های پیش ساخته:
یکی دیگر از راهکارهای کاهش هزینه ها در ساخت و ساز؛ استفاده از ساختمان های پیش ساخته بتنی است؛ که دارای اسکلت فلزی سبک هستند و دیوارها با بتن سبک کار می شود. بعد از آن به وسیله تایل ،گچ، رنگ و سنگ دیوارها زیبا سازی می شوند. به دلیل نیاز نداشتن عملیات ساختمانی، به کاهش هزینه ساختمان سازی کمک زیادی می کنند.

روش های کاهش هزینه ساختمان سازی کدامند؟ 0968984949

استفاده از فناوری مدل سازی اطلاعات ساختمان:
با پیشرفت تکنولوژی و استفاده از فناوری مدل سازی و ساخت مدل دیجیتالی ساختمان و ترسیم چرخه پروژه می توان از افزایش هزینه ساخت و ساز جلوگیری کرد.

 

مدیریت هزینه در ساخت ساختمان
یکی از فاکتورهای مهم در ساخت و ساز و پروژه های ساختمانی مدیریت هزینه است. یکی از دلایل ناتمام ماندن پروژه های عمرانی و ساختمان سازی در کشور ما عدم مدیریت در هزینه ها و منابع است. مدیریت هزینه شامل بودجه بندی، برنامه ریزی و مدیریت حرفه ای است. برای مدیریت هزینه و کاهش هزینه در ساختمان سازی می توان از ساختار شکست کار استفاده نمود. در این روش پروژه های ساختمانی و عمرانی به قسمت های کوچک تر تقسیم می شوند تا مدیریت و کنترل آن ها آسان تر شود. با کمک روش شکست کار می توان علاوه بر کنترل ریسک پروژه تا حد زیادی آن را کاهش داد. یکی دیگر از روش های مدیریت هزینه کمک گرفتن از نرم افزارهای مخصوص است که با وارد کردن اطلاعات، میزان هزینه لازم برای پروژه را به صورت دقیق محاسبه می کند.

 

جمع بندی
کاهش هزینه ساختمان سازی باید با استفاده از روش های مطمئن و اصولی انجام شود. علاوه بر کاهش هزینه، کیفیت مصالح و دوام سازه هم اهمیت زیادی دارد. داشتن مدیریت صحیح و درست و بهره بردن از روش های اصولی کمک می کند تا سازه علاوه بر مقاومت و کیفیت خوب، با هزینه مناسب به اتمام برسد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *